topbella

Wednesday, December 28, 2016

Penjagaan bibir untuk wanita


Bila berada dalam kondisi berhawa dingin, bibir akan kering dan melupas. Alhamdulillah, Itu menunjukkan bibir kita normal. Jangan risau.
Lagi-lagi kebanyakkan kita memang akan menempuh kehidupan berhawa dingin, sama ada dirumah, pejabat mahupun dalam kereta.
Untuk bibir kelihatan bermaya & sihat ada tipsnya



  • Kita kena BANYAKKAN minum air. Supaya kulit tak sentiasa kering. Kalau perasan masa bulan puasa kekerapan yang tinggi bibir kita keringkan.?

  •  BANYAKKAN MAKAN SAYUR & BUAH. Kebanyakkan sayur & buah ada banyak kebaikan untuk kulit. Pada mereka yang bekerjaya & terkejar masa untuk urus diri & keluarga ambiklah supplement tambahan mengikut kemampuan diri. Salah satu supplement yang bagus ialah produk Shaklee


  • Alhamdulillah. Kalau yang tak ambik supplement jangan berduka cita. Nikmatilah tumbuh-tumbuhan, buah-buahan dan khazanah semulajadi yang Allah bentangkan untuk kita nikmati secara percuma. Banyakkan membaca dan mencari ilmu untuk terokai ilmu tanpa sempadan ya.

  • ELAKKAN sentiasa menjilat bibir dalam kawasan beraircond. DAN JANGAN GATAL MENGOPEK kulit bibir yang nampak kering. Nanti menambahkan pedih dan sakit di bibir.

  • Kalau boleh KURANGKAN pakai lipstik sebarangan. JANGAN guna yang ada bahan kimia. Supaya bibir x bibir akan semakin gelap dan rosak. Sebab tu bukan semua bibir boleh pakai lipstik yang sama. Ada dikalangan kita memiliki bibir yang sensitif.
JOM teruskan pembacaan di bawah.


๐Ÿ‘‰PETUA tradisional sapukan bibir dengan madu @ minyak zaitun ori @ minyak kelapa dara ori. Nak calit campuran madu + minyak kedua-duanya sekali. Kalau ada masa. Sebelum tido @ dirumah sapulah madu di bibir kalau rajin

Kalau tak ada masa, sibuk & kurang kerajinan.
Gunalah petua moden.

๐Ÿ‘‰PETUA moden sapulah lipbalm @ lipstik yang tiada kandungan kimia supaya bibir lembap & sentiasa bewarna semulajadi.


  • Saya pilih produk lipcare yang berasaskan bahan semulajadi. 
  • Freshpicks. 'Natural', Organik, homemade & handmade <3 span="">. Alhamdulillah. Saya boleh pakai sentiasa dan tertelan pun xda masalah. Kerana kandungan dia semua yang asli dan organik. Kalau anak dara comel nak calit pun ibu-ibu jangan khuatir. Inshaallah, Selamat. :)



Tak dinafikan ramai suka mewarnakan bibir dengan pilihan warna untuk kelihatan cantik dan bergaya. Untuk menambahkn seri & keyakinan diri. Kalau boleh bersederhanalah dalam bergaya. Supaya tak mengundang bahaya yang lain.

Sesekali kita ambikla masa untuk rawat bibir kita. Bila bibir dah bagi signal perlukan rawatan. Bibir juga perlu perhatian dari tuan punya badan.

Terpulanglah pada diri kita atas pilihan kita. Bibir kita. Sukahati kita lah kan. :) Jagalah ikut kemampuan kita. InshaAllah bila kita syukur dengan pinjaman Allah, kita jaga & guna baik-baik kan?

Alhamdulillah, Alhamdulillah syukur atas pinjaman Allah. Semua milik Allah. Sama- sama kita jaga baik-baik bibir ja.

๐Ÿ‘„Jaga luaran, & jaga juga dalaman. Banyakkan guna bibir kita Berzikir, mengaji quran, cakap yang baik-baik. Apa yang kita cakap doa tau!

๐Ÿ‘„Ingat tu. Cakap yang baik-baik. Kalau tak berapa mampu nak cakap yang baik-baik. Pilihlah DIAM!. Daripada menyakitkan hati orang lain @ marah je sokmo.

๐Ÿ’‹Bibir boleh bawa kita ke SYuRGA, Alhamdulillah. Doakan kita semua masuk Syurga sesama. Kalau kita sentiasa gunakan untuk ke arah kebaikan.

๐Ÿ’‹Bibir juga mampu heret kita ke NERAKA. NAUZUBILLAHHIMINALZALIK., Takutnye.

Kurangkan bergosip, mengata orang @ mengeluh kesah. Kurangkan yang negatip. Biar zero terus. InshaAllah jom kita delete aura negatif. Kasi kosong -kosong.

* saya belanja testi dan pic sendiri. Sebab saya menggunakan produk ni. Bila berkesan. Saya kongsi dengan semua. Mudah-mudahan bermanfaat.

๐Ÿ’œBibir melupas dan cepat kering pakai lipbalm&ilt

๐Ÿ’œBibir gelap kerana kerapan penggunaan lipstik boleh scrub bibir seminggu sekali untuk keluarkan sel mati, dan pakai lipbalm dan ilt untuk dapatkan bibir yang dah sihat kemudian pakai glos untuk menyerikan & melembapkan lagi bibir.

<3 span=""> TERIMA KASIH MEMBACA SAMPAI SAMPAI HABIS. AWAK MEMANG " JAMILAH JIDDAN"<3 span="">
Nak cuba boleh pm di fb saya Rohayu Binti Abdullah @ wa Cheq' Ayu +0146353250.

Okey. Tengokla testimoni diri saya dan gambar dibawah. Semoga bermanfaat.
Testimoni bibir sendiri








Add caption


0 comments:

Iklan Sebentar

Mujahiddah Solehah

My photo

"Bacalah Al Qur'an. Karena ia pada hari kiamat nanti akan datang untuk memberikan syafaรกt kepada para pembacanya." (Hadith sahih, riwayat Muslim)