Friday, June 15, 2012

Hanya kerana aku seorang perempuan

Hanya kerana aku seorang perempuan …..
Rupa paras sering menjadi taruhan penglihatan

Pada mata lain yang sentiasa memandang
Hanya kerana aku seorang perempuan …
Kegembiraan aku sering dimainkan oleh orang sekeliling
Hanya kerana aku seorang perempuan….
Apa jua keburukan diri terus disuluhi
Berbanding kebaikan diri
Hanya kerana aku seorang perempuan ….
Air mata menjadi peneman diri waktu kesedihan mendatang
Tatkala hati disakiti bertubi tubi tak henti –henti
Hanya kerana seorang perempuan ….
Kebergantungan hidup sering dikaitkan dengan lelaki & family
Hanya aku kerana seorang perempuan ….
Setiap langkah boleh menjadi duri
Pada yang memerhati dan terus mencari  

Kalau kita tidak berhati -hati
Akhirnya yang kelihatan ketidaksempurnaan diri sendiri
Hanya aku seorang perempuan ….
Laluan kehidupan penuh onak & duri
Hanya aku seorang perempuan …..
Pengorbanan melebihi kebahagiaan diri
Hanya aku seorang perempuan…
Aku doakan Allah memberi kekuatan pada diri & semua pembaca perempuan
Semoga ketenangan terus di hati terus diberi untuk dinikmati setiap hari
Walaupun berjalan di muka bumi sendiri tanpa sesiapa di sisi dengan ujian yang bersusun menanti
Yang pasti perempuan atau lelaki ….
Allah tak pernah memilih kasih untuk terus memberi dan terus memberi
Segala nikmat untuk dinikmati dan disyukuri
Tuhan tabahkan hati perempuan ini & yang lain untuk bersabar teruskan kehidupan yang mencabar dan berliku ini amin….

Dan bersabarlah! Kerana Allah bersama-sama orang yang sabar!
يا أيها الذين آمنوا استعينوا بالصبر والصلاة إن الله مع الصابرين

Wahai orang-orang yang beriman! Mintalah pertolongan dengan sabar dan solat, sesungguhnya Allah bersama-sama orang yang sabar. [al-Baqarah: 153] .

No comments:

Terbaru

ORANG HEBAT UJIANNYA HEBAT.

Isu poligami dan penceraian memenuhi ruang maya. Ada yg pm dan mesej saya tanya sembang pasal ni. Macamnilah. Rahsia penghujung ke...

Penulisan Yang diminati ramai