Tuesday, July 12, 2011

Hati yang dirawat lukanya

Ya Allah bantulah kami menjadi hamba yang Ikhlas dan bersabar, bersabar dan terus bersabar.


Kalau tidak kerana syurga

aku akan memilih untuk keluar dari jalan ini

Berhenti meleraikan kekusutan diri merentasi kemelut kehidupan 

Segala kesakitan yang dirasai ini

segala kepenatan yang kunjung pada tubuh tak silih berhenti 

kesedihan, kekecewaan sentiasa menjadi pembuka tirai dari hari ke hari


Aku kaburi mata ini

Aku biarkan jauh di sudut ruang hati

agar mata hati akan menghembur tinta kesabaran

tatkala bahang api kemarahan mula dirasai

ketenangan mula dicabar dan semakin bergelora

panahan syaitan meronta –meronta ingin memasuki ruang yang ada

menyesakkan lagi  ruang iman  di dada.


Dan disaat itulah hati ini mula berbicara..


Duhai pemilik jiwa kecil ini 

Janganlah memilih sesuatu yang biasa

untuk mendengar suara hati yang semakin meminta simpati

untuk tubuh yang merintih meminta dijagai, pada nafsu semakin mendesak dituruti 

merayu agar kehendaknya diikuti 


Aduh perit sekali untuk memuaskan bahasa jiwa dan raga.


 Ya Allah Pemilik Sekalian Jiwa

Tetapkan aku di jalanMu


Wahai air mata yang sejernih embun pagi 

aku memohon untuk kau berhenti berbakti pada duniawi

gugurlah pada Ukhrawi

ku pohon untuk berhenti menguasai diri

air mata berjanjilah pada langit dan bumi agar tidak berguguran lagi

sederas hujan melimpahi bumi demi memiliki cinta duniawi

degupan jantung kian berlari mengadu supaya berjalan kaki untuk sampai ke destinasi 

Pada hati dan nafsu maafkan aku, kerana tidak boleh menuruti segala galanya

aku tetapkan diri untuk tidak selalu dimanjai, nafsu aku biarkan iman menguasai nya


Ya Allah Kuatkan Pemilik tubuh ini 

Supaya Aku memilih untuk berada, bertahan

dan meneruskan langkah hingga ke garisan penamat

bersama siapa yang Kau cinta


Aku yakin dengan janji Allah 

Allah Yang Maha Pengatur

Allah Maha Penghitung

Allah Maha Penyayang

Mana mungkin pemilik segala cinta & Jiwa

memberi kesakitan tanpa sebarang penawar

pengorbanan yang tanpa balasan, cinta yang tidak berkesudahan

Mana mungkin semua ini terjadi tanpa sesuatu yang lebih baik.

No comments:

Terbaru

ORANG HEBAT UJIANNYA HEBAT.

Isu poligami dan penceraian memenuhi ruang maya. Ada yg pm dan mesej saya tanya sembang pasal ni. Macamnilah. Rahsia penghujung ke...

Penulisan Yang diminati ramai