Sunday, July 24, 2011

Buat ukhti

Kerana dirimu begitu berharga
pantas aku melayangkan isi hati yang selama ini tersembunyi

Ukhti yang sentiasa dekat di sisi,

Ketika aku & yang lain masih berjuang mencari sesuap nasi untuk hari esok
Allah memudahkan suapan nasi sampai di mulutmu

Ketika aku & yang lain berkira-kira untuk melangsaikan hutang
Allah menghadiahkan dirimu ekonomi yang utuh untuk hari esok & esok

Ketika aku & yang lain bertatih-tatih dalam pemilikan harta
Allah memberikan segunung emas dalam pelukanmu

Ketika aku & yang lain menghadapi fasa mencari ilmu
Allah menemukan mu dengan pemilik perpustakaan idaman

Ketika aku & yang lain menunggu dimanakah destinasi kita hari esok
Allah menyayangimu dengan memberi destinasi dunia yang indah nan permai

Ketika aku & bergelut dengan emosi dalam kerjaya sendiri
Allah specialkan dirimu untuk menjaga emosi diri & family sendiri
Agar lebih terpelihara kehidupan yang nak dituju.

Ketika aku & yang lain menunggu umur bersama sinar rezeki
Allah awalkan nikmat rezeki berbanding usiamu

Ketika aku yang lain mengharapkan cahayamata
Allah hadirkan si comel indah penyeri rumahtangga
 
Ukhti yang sentiasa dekat di sisi,

Aku tahu kamu mempunyai sekeping hati yang berbeza dari kami

Lantas Allah designkan ujian yang special untuk ujian pada dirimu
 
~ “Setiap yang berjiwa pasti akan merasakan mati, dan Kami menguji kalian dengan kejelekan dan kebaikan sebagai satu fitnah (ujian), dan hanya kepada Kami lah kalian akan dikembalikan.” (Al-Anbiya`: 35)~

Semoga ketakutan kematian.

Ketakutan Azab menjadi pemilik tiket ke neraka

Mampu mengembalikan dirimu di puncak keimanan seperti dahulu

Malah lebih lagi ku kira kau mampu melunjur laju

Kerana kamu mempunyai izzah yang terpelihara

Ilmu & pengalaman di dada

Bukanlah dimiliki dengan mudah

Luput pada tarikhnya,terbang hilang begitu saja

Ukhti yang sentiasa dekat di sisi,

Kembalikan kilapan iman ada yang sudah di hati

Bingkas bangun dalam kegemilangan kesihatan diri

Bangkit dalam kenikmatan Harta yang dimiliki

Jaga dalam ujian kenikmatan & kesenangan

Hadirkan semangat juang Hartawan Islam

sepertimana pejuang yang berdakwah dalam kekayaan duniawi

Mampu dijadikan motivasi pada ukhti saban hari

Agar tidak berkubur dengan kesenangan yang diberi

Ukhti yang sentiasa di sisi,

Maaf dari hati seandainya pena ini tidak disenangi

Aku jua memerlukan nasihat untuk menjaga makanan ruhani

Alhamdulillah, Terima kasih Allah kerana menghadiahkan UKHTI pada kami

Untuk sama-sama berlari mencari cinta Ilahi.

No comments:

Terbaru

ORANG HEBAT UJIANNYA HEBAT.

Isu poligami dan penceraian memenuhi ruang maya. Ada yg pm dan mesej saya tanya sembang pasal ni. Macamnilah. Rahsia penghujung ke...

Penulisan Yang diminati ramai